Přihlásit se

PŘIHLÁŠENÍ

Zapomenuté heslo? Registrace nového účtu

Značky

Společnost Lom trading zastupuje na českém trhu aktuálně tyto značky:

  • COLMAR - světová špička v lyžařském a fashion oblečení
  • BOTTECCHIA - italská kola s více než 80 letou tradicí
  • VITTORIA - cyklistické tretry vyráběné v Itálii
  • BRIKO - cyklistické oblečení, helmy, brýle
  • ROSTI - cyklistické oblečení exkluzivního designu i kvality
  • ROCK EXPERIENCE - outdoorové oblečení
  • NEOX - elektro kola luxusního designu a technologie

 

COLMAR – špičková italská značka sportovního oblečení s 90 letou tradicí.

V roce 1923 Mario Colombo zakládá v italské Monze firmu  Manifattura Mario Colombo a začíná vyrábět plstěné klobouky. Firma nese dodnes jeho jméno. Značka COLMAR však vznikla jako akronym vytvořený z písmen jeho jména a příjmení.

Ve 30. letech již vyrábí vedle pracovních oděvů i oblečení pro lyžování, které se v té době začíná rozšiřovat a popularizovat. Konají se první závody – po Kandaharu Kitzbuehel, Wengen. Prvního  rychlostního rekordu dosáhl v roce 1931 Leo Garperl rychlostí 136,6 km/h. Colmar pro něj vyrábí „Thirring“ (nazývaný i netopýr), plášť, který se na zádech vzduchem „nafukuje“ a připomíná křídlo rogala.

Ve 40. letech vstupují do firmy synové Maria – Angelo a Giancarlo a příklon k horám a lyžování dále sílí. 2. světová válka končí a s ní i poptávka po pracovních oděvech. Druhá generace Colombových intuitivně vytuší potřebu změny a nutnost vyrábět specifické oblečení pro sportovní aktivity a především lyžování.

Na Olympiádě v Oslu v roce 1952 Colmar prezentuje něco do té doby nevídaného – přiléhavý oblek z nylonu na bocích – první lyžařský aerodynamický oděv – neuvěřitelný úspěch!  Vyrábí se až do roku 1972.

V 60. letech Colmar vyrábí šponky s elastickými pruhy na bocích a „péřovky“ – bundy, větrovky s husím peřím. V této době byl tváří značky Toni Sailer, držitel všech zlatých medailí v alpském lyžování na Olympiádě v Cortině z roku 1956. Lyžařské vybavení a oblečení udělaly v této době obrovský skok v kvalitě. Přicházejí první syntetické materiály, plastové lyžáky, lehčí lyže a nové materiály a výplně. Colmar vyvíjí nové inovativní materiály jako Supercolmar a Thermospeed, přiléhavou látku z pěnového polyuretanu. V roce 1964 ve speciální kombinéze „Colmar“ pokoří Luigi Di Marco v Cervinii rychlostní rekord 174 km/hod.

70. léta jsou dobou jmen jako Thoeni, Schmalzl, Gros, Radici, De Chiesa… Colmar spolu s lyžaři vystupuje na stupně vítěžů na Olympiádě v Sapporu v roce 1972, v Innsbrucku v 1976 a na Mistrovství světa v St. Mořici v 1974. Vývoj a výroba je stále sofistikovanější, materiály jsou testovány ve spolupráci s Polytechnikou v Miláně.

 Do firmy přichází třetí generace Colombových: Mario, Giulio a Carlo. I oni mají v genech vášen pro sport a především lyžování. V roce 1985 vzniká nové, horizontální logo. V této době jsou výsledky národního týmu průměrné, ovšem do chvíle, kdy se v 1987 objeví kluk z Bologni,  Alberto Tomba. Celé desetiletí je ovlivněno jeho fenomenálními výkony.

I v 90. letech drží Colmar krok s dobou. Linie Technologic svým názvem podtrhuje použití nejnovějších materiálů a technologií. Rodí se carving a Colmar experimentuje s novými mikrovlákny, karbonovými vlákny, nepromovými a prodyšnými materiály nové generace. Colmar se stává jedním z největších sponsorů Světového poháru alpského lyžování

Výzvy nového milénia. Colmar má stále úspěch ve světě lyžování, stal se jednou z nejlepších značek v oblasti sportovního, lyžařského oblečení. V roce 2009 rozšiřuje svoje působení a vyvíjí fashion kolekci oblečení Colmar Originals, později i Colmar Golf a v roce 2011 se vrhá do freestylu ve spolupráci s Jonem Olssonem.

Colmar je stále sponsorem Světového poháru v alpském lyžování. Od roku 2008 do roku 2012 je oficiálním dodavatelem oblečení Team GB a Chemmy Alcott. Od roku 2010 vybavuje chorvatský národní tým a Ivicu Kostelice. V roce 2011 uzavírá Colmar tříletý kontrakt s francouzskou federací aplského lyžování.

V poslední době Colmar rozšiřuje své aktivity rovněž v oblasti golfu. Uzavřel tříletý kontrakt jako oficiální dodavatel s BMW Italian Open a spolupracuje s řadou golfistů: Lorenzo Gagli, Andrea Pavan, Federico Colombo, Marco Crespi a Claudio Viganó, David Law e Giulia Segas

 

BOTTECCHIA

„Veškerý úspěch závisí na vášni, nadšení a odvaze, ale nad tím vším ční oddanost, tvrdá práce a trénink, protože velké výsledky nejsou nikdy dílem náhod.”

Ottavio Bottecchia

Bottecchia – život, historie i současnost

Ottavio Bottecchia patří k úzkému okruhu největších legend italské i světové cyklistiky. Jeho životní příběh i sportovní kariéra jsou plné úspěchů i dramat, odhodlání a morální čistoty. Značka jeho kol navazuje na to nejlepší z historie a dává to nejlepší současnosti.

Bottecchia a jeho legenda

Ottavio se narodil 1. srpna 1894 v Borgo San Martino di Colle Umberto v Trevisu. Od malička se účastnil nejrůznějších soutěži a v jedné z nich dokonce vyhrál zlaté hodinky. Jako poddůstojník na začátku první světové války byl členem zvláštního tymu průzkumníků, který byl vybaven skládacími koly, a byl odměněn za své činy bronzovou medaili za vojenskou udatnost. Teodoro Carnielli, vlastník male cyklistické společnosti a president „Associazione Sportiva di Vittorio Veneto”, byl první, kdo mu dal jako dárek zavodní kolo a poslal šampiona sbírat první úspěchy, dokázal rozpoznat jeho talent a v nejlepší čas jej podpořit. Jedenáctý ročník „Giro d’Italia” vyhrál Costante Girardengo, ale Ottavio Bottecchia byl pátý v celkové klasifikaci a první v samostatné klasifikaci. Díky Giro d’Italia se pro tisk stal nejlepším mužem závodu a získal první profesionální kontrakt, který mu ještě pro ten rok zaručil účast na Tour de France. To se píše rok 1923 a od první etapy Tour se začíná rodit překvapeni: na konci 381 km z Paříže do Le Havru, je Bottecchia na druhém místě z vice než 200 závodníků. Francouzšti fanoušci na něj volají: „Bottescia Bottescia!“

                                         

Francouzšti reportéři ho denně velebili označením „italský šampion”, Tour skončila a Bottecchia v ní byl druhý. Neznámý italsky šampion, hrdina. On přitom svůj život dávno prožíval hrdinsky a považoval to za samozřejmé. Již o rok později, v roce 1924 měl svou životní formu, jezdil na svém kole a zlehka se bez jakéhokoli problému sebevědomě pohyboval v kopcích. 22. července na prvních stránkách renomovaného sportovního deníku „Gazzetta dello Sport” psali velkými písmeny: „Bottecchia triumfálně vyhrál Tour de France a dosáhl mety, kterou ti nejlepší marně dobývali 20 let.” Bottecchia byl vítězem Tour. Ital! Neuvěřitelné! Stal se národním hrdinou, předvojem dalším slavným jménům a milníkem pro budoucí úspěchy italských cyklistů. Bottecchia není jen prvním Italem, který vyhrál slavný francouzsky závod, ale také prvním cyklistou, který vozil žlutý trikot od první do poslední etapy. Další rok, na konci dvacáté Tour de France, dojelo do cíle v Parc des Princes jen 49 cyklistů ze 130 účastníků a “Bottescia” jako první s neuvěřitelným náskokem větším než 54 minut na Lucine Buysse. Stal se za živa legendou, prvním velkým Italem, ještě dávno před Coppim a dalšími, byť jeho hvězdná kariera netrvala příliš dlouho. Na začátku června 1927 byl nalezen s proraženou hlavou od kamene a po třinácti dnech ve věku 33 let zemřel. Jeho smrt je označovaná jako záhadná, ale hovoří se o dvou možnostech. Buď po něm kamen hodil vinař, na jehož vinici si cyklista při tréninku šel utrhnout hrozen vina, nebo na něj zaútočili stoupenci sílicího fašismu, jehož byl Bottecchia otevřeně silným odpůrcem. Tak známý, tak slavný a tak úspěšný a otevřeně nesouhlasící s fašismem, to mu hodně lidi v té době nemohlo zapomenout. Po Ottavio Bottecchiovi zůstaly medaile a poháry, hrdinské příběhy i jeho značka kola.

Jak se rodí značka Bottecchia

Teodoro Carnielli z Vittorio Veneto byl řemeslník opravující a konstruující již od roku 1909 jízdní kola. Jako první ihned rozpoznal nevídaný talent Ottavia Bottecchii a začal s nim spolupracovat. Nabídl mu využit velké chvíle jeho úspěchu v Tour a vyrobil pro něj první kolo Bottecchia. Značka byla na světě. Během několika let se mala Carnielliho dílna stala velkou společnosti a mezi roky 1930 – 1940 v ni pracovalo 100 dělníků, kteří konstruovali pouze kola Bottecchia a motorky Trionfo a Vittoria. Vždy existovala řada modelů kol Bottecchia, nicméně pro lidi kolem této značky byl nejdůležitějším produktem její špičkový zavodni model. Vztah ke sportu, k závodům a k nejmodernějším technologiím zůstal managementu firmy vlastni dodnes. Teodoro Carnielli vice a vice propadající kouzlu vrcholové cyklistiky začal podporovat některé cyklisty, kteří jezdili a vítězili na Bottecchia kolech.

Během let se objevilo mnoho závodníků sedlajících kola Bottecchia, kteří sbírali úspěchy v národních i mezinárodních závodech. Těmi nejdůležitějšími v kronice značky Bottecchia jsou: Giro d’Italia, Milano-Sanremo, Tirreno-Adriatico mistrovství Itálie, mistrovství světa, Tour de France. Novodobou historii úspěchů začal psát především Američan Grag LeMond, který opět dovezl Bottecchiu k vítězství v Tour de France, dále týmy jako Aqua  Sapone v čele se Stefano Garzellim a celá řada dalších.

Bottecchia dnes

V polovině devadesátých let současná společnost přebírá značku a stěhuje se z Vittorio Veneto do Cavarzere (Venice), značka zažívá velkou renesanci a míří na světový trh.. Dnes Bottecchia produkuje asi 70 modelů, aby uspokojila jakoukoli poptávku. Díky svým prodejcům pokrývá celou Itálii s vice než 300 dealery. Má různé distributory po cele Evropě a také v Austrálii a USA. Vývoj společnosti v posledních letech naznačuje, že Bottecchia je cyklistickou značkou stojící na pevných základech slavné minulosti. Značka Bottecchia nedělá svému zakladateli, slavnému Ottaviovi ostudu.

VITTORIA

V roce 2016 oslavila VITTORIA 40 let své existence. Vittoria je a byla vždy vnímána jako značka, která je silná především v segmentu silničních treter. V současné době se soustřeďuje ale také na posílení i MTB řady, což dokazuje řada nových modelů v kolekci na sezonu 2018. Vittoria je tradiční italská značka, jejíž produkty jsou řemeslným způsobem vyráběny v Itálii e italských materiálů. V jejich dílnách probíhá celý proces výroby, při kterém jsou využívány 40 leté zkušenosti z výroby, výzkumu, mají kvalifikovaný personál. Firma zůstala firmou italskou, což v dnešní době, kdy celá řada lidí se zajímá o to, kde a kdo zboží vyrobil, je velmi silným prodejním argumentem.

                                          

Historie značky:

-1976 založení značky – profesionální cyklista Celestino Vercelli končí svoji závodní kariéru a zakládá firmu Vittoria

-1978 Vittoria byla první italskou značkou, která vyrobila BAREVNE cyklistické tretry

-1987 STEPHEM ROCHE vyhrál v tretrách Vittoria Tour de France A zároveň vyrábí Vittoria první MTB tretry a cyklo helmu

-1992 Vittoria má pantentován systém upínání Fulcrum – upínání na kolečko boa s lankovým systémem

-1998 přichází Vittoria s první karbonovou podrážkou s tloušťkou 3,5 mm a v tomto roce Marco Pantani vyhrává v tretrách VITTORIA Giro.

- 2000 – první tretry na spinning

- 2001 – STEFANO GARZELLI vyhrává GIRO d´Italia

- 2006 – tretra UNIQUE váží pouhých 196 gramů

- 2007/8 – Hana Kupfernagelová je mistryní světa na silnici a v časovce

- 2009 – model HORA

- 2014 – model IKON s upínáním na dvojité kolečko

     

BRIKO

Když v roce 1985 byla společnost založena, začala s výrobou lyžařských vosků pro italský národní sjezdařský team. Na konci 80. let přichází na trh s lyžařskými brýlemi se zorníky Thrama a lyžarskými přilbami, ale i brýlemi a oblečením pro běžecké lyžování a cyklistiku. Ve světě sjezdového lyžování byl fenomenální Alberto Tomba jedním z prvních a z nejvýznamnějších „tváří“ této značky. I česká šampiónka v běžeckém lyžování Kateřina Neumannová používala během své kariéry brýle BRIKO, stejně jako Manuella di Centa, Vladimír Smirnov, Bjorn Daehlie a celá dalších. V oblasti cyklistiky byl tváří značky Briko např. Mario Cipollini. Úzká spolupráce se sportovci vždy byla a je pro BRIKO velmi důležitá. Briko nabízí ucelenou kolekci oblečení pro běžecké lyžování a cyklistiku, která zahrnuje řadu modelů bund, dresů a kalhot vyrobených ze špičkových materiálů, se speciální membránou a promyšlených střihů. Nechybí ani spodní prádlo, rukavice, ponožky, čepice a čelenky. Brýle Briko určené pro běžecké lyžování mají speciálně upravené zorníky s ošetřením proti zamlžení, s potítkem a vyměnitelným páskem, pro cyklistiku mají odlehčené obruby a rovněž velmi kvalitní vyměnitelné zorníky. Briko nezapomíná ani na bezpečnost a nabízí širokou škálu designově vydařených cyklistických i lyžařských helem, které splňují bezpečnostní normy platné na evropském trhu, ale i normy americké a kanadské.

ROSTI

Italská firma z okolí Bergama. Vyrábí výhradně v Itálii z nejkvalitnějších italských materiálů, malé série, exkluzivního designu. Je velmi flexibilní, specializuje se na výrobu oblečení pro týmy, ale díky invenci tvůrce je žádána i pro komerční kolekce.

 

ROCK EXPERIENCE

Mateřská firma je Fashion Victims, která se v průběhu let stala exkluzivním partnerem – výrobcem – pro renomované značky na trhu sportovního a fashion oblečení. Záběr je široký – bundy, kalhoty, trička, mikiny, košile a další produkty nejen pro lyžování, outdoor, ale i rybaření a lov a to včetně baťohů, pytlů a jiných doplňků. Sídlo firmy je v Lombardii blízko Milana, výroba se uskutečňuje po celém světě, vše koordinováno z Itálie V roce 2012 se Fashion Victims rozhodla, že využije zkušeností a znalostí výroby, které za léta nashromáždila a založí si vlastní značku. Michele Frigerio jako prezident Fashion Victims tedy založil ROCK EXPERIENCE. Nadšení zakladatele pro outdoor a sport spojené se silnou vlastní produkcí umožňuje ROCK EXPERIENCE nabídnout kvalitní, technické produkty za solidní konkurenceschopné ceny.