Uživatel nepřihlášen Košík (0)

O značkách

COLMAR – špičková italská značka sportovního oblečení s 90.letou tradicí

V roce 1923 Mario Colombo zakládá v italské Monze firmu  Manifattura Mario Colombo a začíná vyrábět plstěné klobouky. Firma nese dodnes jeho jméno. Značka COLMAR však vznikla jako akronym vytvořený z písmen jeho jména a příjmení.

Ve 30. letech již vyrábí vedle pracovních oděvů i oblečení pro lyžování, které se v té době začíná rozšiřovat a popularizovat. Konají se první závody – po Kandaharu Kitzbuehel, Wengen. Prvního  rychlostního rekordu dosáhl v roce 1931 Leo Garperl rychlostí 136,6 km/h. Colmar pro něj vyrábí „Thirring“ (nazývaný i netopýr), plášť, který se na zádech vzduchem „nafukuje“ a připomíná křídlo rogala.

Ve 40. letech vstupují do firmy synové Maria – Angelo a Giancarlo a příklon k horám a lyžování dále sílí. 2.světová válka končí a s ní i poptávka po pracovních oděvech. Druhá generace Colombových intuitivně vytuší potřebu změny a nutnost vyrábět specifické oblečení pro sportovní aktivity a především lyžování

Na Olympiádě v Oslu v roce 1952 Colmar prezentuje něco do té doby nevídaného – přiléhavý oblek z nylonu na bocích – první lyžařský aerodynamický oděv – neuvěřitelný úspěch!  Vyrábí se až do roku 1972.

V 60.letech Colmar vyrábí šponky s elastickými pruhy na bocích a „péřovky“ – bundy, větrovky s husím peřím. V této době byl tváří značky Toni Sailer, držitel všech zlatých medailí v alpském lyžování na Olympiádě v Cortině z roku 1956. Lyžařské vybavení a oblečení udělaly v této době obrovský skok v kvalitě. Přicházejí první syntetické materiály, plastové lyžáky, lehčí lyže a nové materiály a výplně. Colmar vyvíjí nové inovativní materiály jako Supercolmar a Thermospeed, přiléhavou látku z pěnového polyuretanu. V roce 1964 ve speciální kombinéze „Colmar“ pokoří Luigi Di Marco v Cervinii rychlostní rekord 174 km/hod.

70.léta jsou dobou jmen jako Thoeni, Schmalzl, Gros, Radici, De Chiesa… Colmar spolu s lyžaři vystupuje na stupně vítěžů na Olympiádě v Sapporu v roce 1972, v Innsbrucku v 1976 a na Mistrovství světa v St. Mořici v 1974. Vývoj a výroba je stále sofistikovanější, materiály jsou testovány ve spolupráci s Polytechnikou v Miláně.

 Do firmy přichází třetí generace Colombových: Mario, Giulio a Carlo. I oni mají v genech vášen pro sport a především lyžování. V roce 1985 vzniká nové, horizontální logo. V této době jsou výsledky národního týmu průměrné, ovšem do chvíle, kdy se v 1987 objeví kluk z Bologni,  Alberto Tomba. Celé desetiletí je ovlivněno jeho fenomenálními výkony.

I v 90.letech drží Colmar krok s dobou. Linie Technologic svým názvem podtrhuje použití nejnovějších materiálů a technologií. Rodí se carving a Colmar experimentuje s novými mikrovlákny, karbonovými vlákny, nepromovými a prodyšnými materiály nové generace. Colmar se stává jedním z největších sponsorů Světového poháru alpského lyžování

Výzvy nového milénia. Colmar má stále úspěch ve světě lyžování, stal se jednou z nejlepších značek v oblasti sportovního, lyžařského oblečení. V roce 2009 rozšiřuje svoje působení a vyvíjí fashion kolekci oblečení Colmar Originals, později i Colmar Golf a v roce 2011 se vrhá do freestylu ve spolupráci s Jonem Olssonem.

Colmar je stále sponsorem Světového poháru v alpském lyžování. Od roku 2008 do roku 2012 je oficiálním dodavatelem oblečení Team GB a Chemmy Alcott. Od roku 2010 vybavuje chorvatský národní tým a Ivicu Kostelice. V roce 2011 uzavírá Colmar tříletý kontrakt s francouzskou federací aplského lyžování.

V poslední době Colmar rozšiřuje své aktivity rovněž v oblasti golfu. Uzavřel tříletý kontrakt jako oficiální dodavatel s BMW Italian Open a spolupracuje s řadou golfistů: Lorenzo Gagli, Andrea Pavan, Federico Colombo, Marco Crespi a Claudio Viganó, David Law e Giulia Segas.

 

VITTORIA

Vittoria je tradiční italská značka, jejíž produkty jsou řemeslným způsobem vyráběny v Itálii z italských materiálů. V jejich dílnách probíhá celý proces výroby, při kterém jsou využívány 40 leté zkušenosti z výroby, výzkumu, mají kvalifikovaný personál.

V roce 2016 slaví značka 40 let své existence. V roce 1976 ji založil po skončení své kariéry v profi pelotonu profesionální cyklista Celestino Vercelli, který stále pracuje ve firmě, kterou však nyní řídí jeho syn Edoardo. 

Něco z historie značky:

-1976 založení firmy

-1978  Vittoria byla první italskou značkou, která vyrobila barevné cyklistické tretry

-1987 STEPHEN ROCHE vyhrál v tretrách Vittoria Tour de France, zároveň vyrábí Vittoria první MTB tretry a cyklo helmu

-1992 Vittoria má pantentován systém upínání Fulcrum – upínání na kolečko s lankovým systémem

-1998 přichází Vittoria s první karbonovou podrážkou s tloušťkou 3,5 mm a v tomto roce MARCO PANTANI, který použival tretry VITTORIA  vyhrává Giro

d´Italia.

- 2000 –  první tretry na spinning

- 2001 –  STEFANO GARZELLI vyhrává GIRO d´Italia rovněž v tretrách VITTORIA

- 2006 –  Vittoria vyrábí tretry UNIQUE váží pouhých 196 gramů

- 2007/8 – Hana Kupfernagelová je mistryní světa na silnici a v časovce

- 2009 – model HORA

- 2014 – model IKON s upínáním na dvojité boa kolečko 

BRIKO

Když v roce 1985 byla  společnost založena, začala s výrobou lyžařských vosků pro italský národní sjezdařský team. Na konci 80. let přichází na trh s lyžařskými brýlemi se zorníky Thrama a lyžarskými přilbami, ale i brýlemi a oblečením pro běžecké lyžování a cyklistiku. Ve světě sjezdového lyžování byl fenomenální  Alberto Tomba  jedním z prvních a z nejvýznamnějších „tváří“ této značky. I česká šampiónka v běžeckém lyžování Kateřina Neumannová používala během své kariéry brýle BRIKO, stejně jako Manuella di Centa, Vladimír Smirnov, Bjorn Daehlie a celá dalších. V oblasti cyklistiky byl tváří značky Briko např. Mario Cipollini. Úzká spolupráce se sportovci vždy byla a je pro BRIKO velmi důležitá.

Briko nabízí ucelenou kolekci oblečení pro běžecké lyžování a cyklistiku, která zahrnuje řadu modelů bund, dresů a kalhot vyrobených ze špičkových materiálů, se speciální membránou a promyšlených střihů. Nechybí ani spodní prádlo, rukavice, ponožky, čepice a čelenky. Brýle Briko určené pro běžecké lyžování mají speciálně upravené zorníky s ošetřením proti zamlžení, s potítkem a vyměnitelným páskem, pro cyklistiku mají odlehčené obruby a rovněž velmi kvalitní vyměnitelné zorníky. Briko nezapomíná ani na bezpečnost a nabízí širokou škálu designově vydařených cyklistických i lyžařských helem, které splňují bezpečnostní normy platné na evropském trhu, ale i normy americké a kanadské.